X

ورود به سایت

نام کاربری*

رمزعبور*

X

فرم ثبت نام در سایت کولیس

نام*

نام خانوادگی*

ایمیل*

نام کاربری*

رمزعبور*

تکرار رمزعبور*

X

پروفایل شخصی شما

نام*

نام خانوادگی*

ایمیل*

نام کاربری*

خطا!

تامین قطعات خط تولید

تعمیر و تامین قطعات خط تولید

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی با آن مواجه هستند، شکست و آسیب‌دیدگی قطعات دستگاه‌ها و تجهیزات آن‌ها است. این قطعات معمولا بر اثر فرسایش حاصل از گذر زمان و یا خستگی زیاد دچار شکست یا آسیب اساسی می‌شوند. شکست و آسیب قطعات به خصوص در دستگاه‌های صنعتی موجب ایجاد وقفه در کار و حتی خط تولید می‌شود و به واسطه آن ضررهای مالی مستقیم و غیرمستقیم فراوانی به مجموعه تحمیل می‌کند. 

تامین قطعات خط تولید

نکته اصلی در حل این مسئله اقدام به موقع و به حداقل رساندن زمان مورد نیاز برای راه‌اندازی مجدد خط و البته کیفیت مناسب قطعات یدک می‌باشد. تامین قطعه یدک در بسیاری از مواقع کارفرمایان و صاحبان صنایع را با مشکلات بسیاری روبرو می‌کند.

با توجه به وضعیت صنایع در کشور و شرایط دشوار تامین قطعات و در بسیاری از موارد با توجه به عمر زیاد دستگاه (که سبب خارج شدن از تولید قطعات مصرفی آن توسط تولید کننده اصلی می‌شود)، بازسازی و تعمیر قطعات عموما به صرفه‌ترین و سریع‌ترین راه برای بازگرداندن دستگاه به خط تولید می‌باشد.  

بسته به شرایط گاهی فرایندهای جوشکاری سرد و گرم، متال اسپری، فرزکاری، تراشکاری و سنگ زنی می‌توانند با هزینه‌های ناچیز قطعه معیوب را به شرایط نرمال کاری رسانده و به خط تولید بازگردانند. دستگاه‌های صنعتی قبل از این که دچار آسیب شوند معمولا دارای علائمی هستند که با تشخیص آن‌ها می توان از پیشروی آسیب جلوگیری کرد و یا در صورت بروز آسیب به سرعت اقدام به تعمیر و بازسازی کرد.

 

تعمیر و تامین قطعات خط تولید     تامین قطعات خط تولید

 

شرکت کولیس با بیش از 40 سال سابقه در تعمیر و تامین قطعات خط تولید، آماده ارائه خدمات در هر زمان و هر مکانی است تا در صورتی که دچار مشکل شدید، ما در کنار شما هستیم. تیم قوی متخصصان مجموعه کولیس آماده ارائه سرویس با کیفیت بالا در هر نقطه ای از ایران و کشورهای همسایه می‌باشد. تعمیر و تامین قطعات تنها برای قسمت‌های معیوب نیست، ما می‌توانیم قطعات قدیمی را نیز تقویت کنیم تا استانداردهای فعالیت شما را بروزسانی کنیم و یا اینکه سیستم فعلی را مهندسی مجدد کنیم تا پاسخگوی فعالیت‌های سنگین‌تر باشد. توان تولید بین المللی ما این امکان را فراهم می‌سازد تا قطعات جدید و تقویت یافته را مطابق با استاندارد 9001:2008 ISO تولید و عرضه کنیم.

برنامه مدیریتی شرکت کولیس در زمینه تامین قطعات خط تولید براساس محیط کار و حوزه فعالیت شما طراحی گردیده است. ما همیشه قطعات ضروری را چک می‌کنیم تا مطمئن شویم که همیشه آن‌ها را در انبار داریم. در این حالت، اگر قطعات شما خراب شود و یا نیاز به تعویض قطعه در زمان کوتاه داشته باشد، ما کنارتان خواهیم بود.

 

تعمیر و تأمین قطعات خط تولید

 

انواع خرابی و از کار افتادگی ماشین‌آلات عموما قابل تقسیم به ۵ گروه کلی ذیل هستند:

1.    نقص جزیی پنهان

در این مرحله حداقل آسیب به دستگاه وارد شده و بهترین مرحله برای شناسایی آسیب و جلوگیری از شکست است. البته به علت کم بودن آسیب وارد شده شناسایی آن هم به صورت شهودی بسیار سخت خواهد بود. عموما قطعاتی که در حین کار دارای چرخش هستند و یا قطعاتی که بسیار سفت و محکم هستند در این مرحله توسط افراد با تجربه قابل شناسایی هستند.  از مهمترین علائم بروز آسیب جزئی در این قطعات شل شدن و لق زدن است. 

2.    نقص جزئی

از این مرحله به بعد آسیب‌ها قابل رویت خواهد بود و عوارض مشهودی بروز خواهد کرد. همچنین ممکن است لرزش یا سر و صدای دستگاه افزایش پیدا کند یا روغن، آب یا هوا نشت کند. البته با توجه به اساسی نبودن آسیب عملکرد دستگاه مختل نمی شود و دستگاه می‌تواند بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

کولیس تامین قطعات خط تولید

3.    پایین تر از حد انتظار کار می‌کند

در این مرحله از خرابی دقت ماشین به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و حفظ کیفیت یکنواخت به سختی صورت می‌گیرد به گونه‌ای که محصولات متفاوتی از لحاظ کیفیت و دقت تولید می‌شوند. همچنین نیاز به انجام تنظیمات افزایش یافته و نسبیت به قبل زمان بیشتری صرف تنظیمات می‌شود.  این مرحله مهمترین مرحله برای جلوگیری از بروز شکست و آسیب جدی می‌باشد. واحد تعمیر و نگهداری باید در این مرحله دقت کافی را داشته باشند تا با تعمیر یا تعویض به موقع قطعات آسیب دیده از بروز آسیب جدی به ماشین و توقف خط تولید جلوگیری نمایند.

4.    به طور متناوب متوقف می‌شود

در این مرحله دستگاه به طور متناوب برای تعمیر و تنظیمات متوقف می‌شود و کارایی آن به شدت کاهش می‌یابد. البته نکته مهم این است که در این مرحله می‌توان با انجام تعمیرات جزئی، دوباره ماشین را به چرخه تولید بازگرداند. پس از ورود به این مرحله هر لحظه امکان شکست و از کار افتادن کلی دستگاه وجود دارد و ریسک توقف خط تولید بسیار بالاست.

5.    خراب شدن

نهایتا در این مرحله عملکرد دستگاه به قدری ضعیف و زمان تعمیرات به قدری بالا است که عملا می‌توان گفت که دستگاه خراب است. در این مرحله دیگر با تعمیرات جزئی کار پیش نمی‌رود و باید تعمیر اساسی صورت گیرد و نیاز است تا قطعات یدکی جایگزین قطعات آسیب دیده شوند.

 

تأمین قطعات خط تولید


در راستای کمک به واحدهای صنعتی و راه‌اندازی مجدد خطوط تولید، واحد مهندسی شرکت کولیس با بهره‌گیری از گروه‌های تخصصی به ارائه خدمات ذیل می‌پردازد :

نگهداری و تعمیر:

شامل تعمیر و رفع اشكالات دستگاه ها، ارائه برنامه تعمیرات پیشگیرانه و برنامه ریزی شده هفتگی، ماهانه و سالانه و اورهال ماشین آلات و انجام عملیات آبكاری و سنگزنی سطوح آسیب دیده راهگاه‌های ماشین آلات تهیه، دستورالعمل‌های اپراتوری و تعمیرات پیشگیرانه PM  و خدمات پس از فروش .

بازسازی و اورهال:

شامل تعمیرات اساسی و دمونتاژ كامل ماشین آلات، تعویض قطعات و تعمیر قسمت‌های آسیب دیده، عملیات آبكاری و سنگزنی سطوح ریل‎‌ها و..

بازرسی و نظارت فنی:

شامل بازرسی وضعیت ماشین آلات، تهیه گزارش‌ها و تحلیل‌های فنی، صدور برگه دقت برای ماشین آلات، نظارت بر حسن اجرای قراردادهای تعمیر و نگهداری، تحلیل و ارائه سیستم‌های مناسب برای تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین آلات شركت‌ها و سازمان‌ها .

طراحی و مشاوره:

طراحی تجهیزات و متعلقات مخصوص كار بردی برای ماشین آلات، ارائه مشاوره‌های فنی در زمینه انتخاب ماشین آلات و تجهیزات مناسب خطوط تولید، بهینه كردن عملكرد ماشین آلات خطوط تولید، روش‌های نگهداری و تعمیر و ...

در مورد نویسنده این مطلب