نوآوری در کولیس چیز جدیدی نیست، برای سال های متمادی ، تحقیق و پیشرفت خود را برای شناخته شدن در بازار کار آینده انجام داده ایم. ما تنها به تجربه مان تکیه نکرده ایم بلکه هر روز مرزها را شکسته ایم و به پیشرفتی دست یافته ایم که بارها توسط مشتریانمان آزمایش شده است. برای ما نوآوری بر اساس نیاز های فردی و بازار مصرف تعیین می شود و از آغاز توسعه در سبد محصولات ایده قدرت نوآوری را داده است.
خط مش
ماموریت شركت كولیس
ایجاد ارزش افزوده برای ذینفعان از طریق ساخت و تولید:
- انواع گیربکس های سفارشی، چرخ دنده، چرخ زنجیر، دنده تایمینگ
- قطعات خودرو ، تراكتور
- قطعات ماشین آلات صنعتی و كشاورزی
- مجموعه های مونتاژی مورد مصرف در انواع تراکتور
تعهدات شركت نسبت به طرفهای ذینفع:
- پرسنل: فراهم آوردن ثبات شغلی و زمینه رشد و تعالی
- مشتریان: افزایش رضایتمندی (كیفیت ، زمان تحویل و قیمت و...)
- سهامداران: افزایش سود و سرمایه
- تامین كنندگان: برقراری ارتباط متقابل سودمند
- جامعه: سهیم بودن در مسئولیتهای اجتماعی و رعایت موارد زیست محیطی و قوانین دولتی
چشم انداز شركت كولیس
- تبديل شدن به يكي از شركتهاي اصلي در توليد انواع چرخ دنده ، چرخ زنجير و قطعات یدکی تراکتور و خودرو
- توليد انبوه انواع گيربكسهاي سفارشی جدید
- افزایش سهم بازار در تامین قطعات مصرفی تراکتور و خودروساز
استراتژی های شركت كولیس
- توسعه منابع مالی و كاهش مداوم هزینهها
- بكارگیری مدیریت منابع انسانی
- بكارگیری IT در فعالیت و فرآیندهای سازمانی
- مدیریت با ارتباط با مشتری (CRM)
- تاكید بر فعالیتهای تحقیق و توسعه (R&D)
- تاكید بر مدیریت دانش
- مدیریت زنجیره تامین (SCM)
- توسعه محصولات و ورود به عرصه مجموعه سازی
- توسعه محصولات بازار قطعات یدکی و شناسایی مشتریان جدید و توسعه بخش صادرات از طریق بازاریابی
- ارتباط متقابل سودمند با تامین کنندگان
اهداف کلان سازمانی شركت كولیس
اهداف كلان سازمانی به شرح زیر میباشند:
- افزایش سود و سرمایه از طریق افزایش میزان فروش و بهبود روشهای تولید
- تامین زیرساختهای متناسب با کار (استفاده بهينه از ماشين آلات ، توسعه فضای عملیاتی شرکت )
- رضایت مشتریان برون سازمانی بر مبنای كیفیت ، تحویل به موقع ، قیمت
- افزایش رضایتمندی پرسنل
- جذب ، آموزش و نگهداري پرسنل توانمند
- ایجاد فرهنگ خلاقیت و كارآفرینی بین کارکنان با مدیریت جامع پیشنهادات
- بهینه سازی استفاده از اطلاعات موجود در شرکت با استفاده از IT
- افزایش رضایتمندی تامین كنندگان و ایجاد روابطی صمیمانه و مشاركت متقابل سودمند با تامین كنندگان
الگوی شركت كولیس
نظام مدیریت كیفیت مبتنی بر الزامات
- سیستم مدیریت كیفیت بر اساس IATF16949:2016 شامل آخرین تفاسیر رسمی
- سیستم مدیریت كیفیت بر اساس ISO9001:2015
- الزامات خاص تامین كنندگان گروه صنعتی ایران خودرو ISSR
- استاندارد ارتقاء کیفیت محصولات و فرآیندهای تولید زنجیره تامین کنندگان شرکت تراکتور سازی تبریز ST8402
دامنه کاربرد سیستم مدیریت کیفیت
- سیستم مدیریت كیفیت بر اساس IATF16949:2016 برای محصولات تولید شده برای زنجیره خودروسازی
- سیستم مدیریت كیفیت بر اساسISO9001:2015 برای تمامی محصولات (بغیر از محصولات مشمول استاندارد IATF16949:2016)
خط مشی کیفیت شركت كولیس
- افزایش رضایت و اطمینان مشتری (حركت به طرف ضایعات صفر ، تحویل بموقع محصولات با كیفیت مطلوب و ... )
- آموزش و توانمندسازی پرسنل
- بهبود مستمر كیفیت در سیستم ، فرآیند و محصول
- افزایش بنیه مالی شرکت از طریق توسعه بخش فروش
- بهبود ، توسعه و بروزآوری زیرساختها (سخت افزار و نرم افزار)
تعهد تمامی پرسنل شركت كولیس
اینجانب و تمامی كاركنان شركت خود را متعهد به اجرای مفاد زیر میدانیم:
- اجرای كلیه مفاد خط مشی كیفیت و الزامات تعیین شده در سیستم مدیریت
- پرداختن به ریسکها و فرصتهای سازمان در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک
- تعریف و اجرای اصول رفتاری افشاگری و ضد ارتشاء / رشوه دادن در سازمان
بدیهی است دستیابی به اهداف ذكر شده بدون مشاركت تمامی پرسنل امكان پذیر نمیباشد . خطوط اصلی فوق در تمامی فعالیتها و مستندات بعنوان بستر كار تلقی میگردد و مدیریت در تمامی سطوح سازمان نسبت به آموزش و تشریح آنها پرداخته تا مطمئن گردد كه كلیه كاركنان مفاهیم آن را در شغل خود بخوبی درك كرده اند و بدان عمل مینمایند .این خط مشی در مواقع نیاز بازنگری میگردد.
QM02 بازنگری یازدهم: 06/04/1402 مدیرعامل - محمود دریانی