X

ورود به سایت

نام کاربری*

رمزعبور*

X

فرم ثبت نام در سایت کولیس

نام*

نام خانوادگی*

ایمیل*

نام کاربری*

رمزعبور*

تکرار رمزعبور*

X

پروفایل شخصی شما

نام*

نام خانوادگی*

ایمیل*

نام کاربری*

خطا!

لوازم یدکی اصلی تراکتور

تراکتور و لوازم یدکی اصلی تراکتور

تراکتور از ریشه  tractionکه از یک واژه انگلیسی به معنی "کشنده" می‌باشد. تراکتور از متداول‌ترین و قدیمی‌ترین ماشین‌های کشاورزی است که به عنوان مولد نیرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد عمده این تجهیزات در حیطه فعالیت‌های کشاورزی می‌باشد. اصول ساخت تراکتورها تقریبا مشابه سایر خودروها هستند با این تفاوت که از استحکام و قدرت بیشتر و ظرافت کمتری برخوردار هستند. تراکتورها براساس کارکردشان به انواع مختلفی مانند تراکتورهای عمومی، تراکتورهای باغی، تراکتورهای صنعتی می‌شود.

تراکتور و لوازم یدکی اصلی تراکتور

 

تقسیم بندی تراکتورها

کاربرد انواع تراکتور در کشاورزی مکانیزه مدرن امروزی و با بازده بالا، امری ضروری به شمار می‌رود. تراکتورهای همه کاره، باغبانی، چمن زنی، چرخ زنجیری، شاسی بلند، بارکن، دستی، تریلر و غیره تقسیم می‌شوند. شرکت کولیس، آماده عرضه انواع قطعات یدکی تراکتور با نازلترین قیمت‌ها می‌باشد.

دسته بندی تراکتور براساس نحوه کاربرد

  • تراکتورهای همه کاره (معمولی)
  • تراکتورهای چرخ زنجیری
  • تراکتورهای شاسی بلند
  • تراکتورهای باغبانی
  • تراکتورهای چمن زنی
  • تراکتورهای حمل تنه درخت از جنگل
  • تراکتورهای بارکن یا بیل مکانیکی
  • تراکتورهای دستی (تیلر)
  • انواع تراکتورهای چهار چرخ محرک

تولید کننده قطعات کشاورزی

 

تقسیم بندی تراکتور براساس دیفرانسیل

  • تراکتور تک دیفرانسیل
  • تراکتور دو دیفرانسیل

 

تراکتورها بر اساس خاصیت کششی به دو دسته طبقه بندی می‌شوند.

  1. تراکتورهای زنجیری: و تراکتورهای زنجیری به تراکتورهای خدماتی، تراکتورهای ردیف کار، تراکتورهای صنعتی، باغی، یونیورسال، دو چرخ، نیم شاسی و با شاسی دسته بندی می‌شوند.
  2. تراکتورهای چرخ دار: تراکتورهای چرخ‌دار به تراکتورهای سه چرخ، تراکتورهای چهار چرخ و تراکتورهای سنگین تقسیم می‌شوند.

می‌توانید برای تهیه لوازم یدکی انواع تراکتور می‌توانید لوازم مورد نیاز خود را از شرکت کولیس فراهم نمایید.

لوازم یدکی اصلی تراکتور

لوازم یدکی اصلی تراکتور

معمولا بسیاری از تراکتورها برای استفاده در چندین دهه طراحی شده‌اند. قطعات تراکتور نیز همانند سایر تجهیزات به مرور زمان بر اثر استفاده مستعد استهلاک و خرابی است. کارکرد طولانی مدت تراکتورها بمنظور فعالیت دوباره، نیازمند تعمیر یا تعویض قطعات می‌باشند.

سرویس و نگهداری کمک زیادی به کاهش هزینه‌های کاربرد و تعمیر ماشین خواهد کرد و موجب افزایش طول عمرمفید ماشین می‌شود. تعمیر به موقع و تعویض قطعات، عمر مفید آنها را قطعا افزایش خواهد داد. به عنوان مثال اگر هواکش موتور به موقع تمیز و یا تعویض نشود افزون بر کم شدن توان موتور و افزایش مصرف سوخت سبب خرابی برخی از قطعات خواهد شد که نیاز به تعمیر خواهد داشت.

مراقبت و نگهداری منظم و درست تراکتور نیز هزینه‌ای به مراتب کمتر از تعمیر دارد. در کشاورزی، انجام به موقع کارها امری حیاتی است. با انجام به موقع بازدیدها میتوان به آماده بودن تراکتور در هر زمانی که نیاز به کار باشد اطمینان داشت. سرویس‌های نامرتب یا غیر صحیح تراکتور موجب فرسودگی سریع و از کارافتادن آن در مدت کوتاه میشود، شرکت کولیس طیف گسترده‌ای از قطعات یدکی تراکتور را که برای همه تولیدات عمده تراکتور مناسب است، را ارائه می دهد.

تولید کننده قطعات ماشین آلات کشاورزی

هرکدام از تراکتورها از لوازم یدکی عمومی و خصوصی مختص به نوع تراکتور مد نظر تشکیل شده است. یک تراکتور از واحدهای اصلی زیر ساخته شده است: 

اجزای اصلی تراکتور

  • موتور (تامین توان مکانیکی تراکتور)
  • جعبه دنده (تبدیل نسبت سرعت و گشتاور در انتقال قدرت)
  • دیفرانسیل (تقسیم قدرت دورانی بین دو چرخ)
  • فرمان هیدرولیکی (سوپاپ فرمان، مخزن ، پمپ هیدرولیکی و جک دوطرفه فرمان هیدرولیکی و اهرم‌های انتقال قدرت)
  • سیستم سوخت رسانی (پمپ سوخت)
  • سیستم هوا رسانی (مانیفولد ورودی ، شمع گرمکن ، صافی)
  • سیستم برق رسانی (باتری ، دینام ، استارت ، وایر)
  • اهرم‌ها و مکانیزم‌های کنترل تراکتور (اهرم کلاچ ، ترمز دستی و ترمزها ، دنده کمکی ، پدال گاز و اهرم گاز دستی ، پدال قفل دیفرانسیل ، اهرم‌های کنترل بازوهای هیدرولیکی ، نمایشگرها)

شرکت کولیس با تنوع محصولات و قطعات یدکی انواع تراکتور، به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات ماشین آلات کشاورزی در ایران به شمار می‌رود.

لوازم یدکی اصلی تراکتورهای فرگوسن

لوازم یدکی اصلی تراکتورهای فرگوسن

تراکتور فراگوسن نوعی دیگر از تراکتورها می‌باشند که دارای انواع مختلفی می‌باشد. آیا به دنبال قطعات تراکتور هستید؟ شرکت کولیس تمام قطعاتی را که برای فعال نگه داشتن تراکتور در هر زمان نیاز دارید، ارائه می‌دهد. 

 انواع مدلهای تراکتور فرگوسن:

  1. تراکتور MF475  با توان ۷۵ اسب بخار
  2. تراکتور  MF399 با توان ۱۱۰ اسب بخار 
  3. تراکتور MF285 با توان 75 اسب بخار
  4. تراکتور MF470 با توان ۴۷ اسب بخار 
  5. ITM800 با توان ۸۲ اسب بخار

تامین قطعات خط تولید

شرکت کولیس به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده قطعات ماشین آلات کشاورزی مفتخر به تولید بیش از 60 نوع از دنده‌جات و قطعات تراکتورسازی ایران جهت مونتاژ در خط تراکتورسازی و موتورسازان می‌باشد. عمده این قطعات در گروه موتوری، گیربکس میانی، دیفرانسیل می‌باشد.
در گروه موتوری، قطعاتی همچون دنده هرزگرد، دنده میل سوپاپ، دنده میل لنگ، دنده پمپ سوخت، قطعات اویل پمپ، دنده واترپمپ و .... از جمله تولیدات کولیس می‌باشد.
در گروه گیربکس میانی، قطعاتی مانند دنده گلودار، شفت اسپیسر، دنده تخت اسپیسر، دنده انتقال نیرو، دنده سر گاردان، کوپلر، مجموعه کمک و... تولید شده است. 
در گروه قطعات دیفرانسیل، تمامی مجموعه شفت اکسل‌ها و متعلقات، مجموعه توپی و متعلقات، مجموعه کریر و متعلقات و اجزای منفصله تولید شده است.
همچنین قطعاتی مانند دنده‌های دیشلی و دنده‌های توپی چرخ عقب تراکتور در سال‌های اخیر به تولیدات کولیس افزوده شده است.
شرکت کولیس با ارائه قطعات باکیفیت، قیمت منطقی و زمان تحویل مناسب در زمینه تولید قطعات وسایل نقلیه و تراکتور همکاری و فعالیت مداوم دارد. محصولات این شرکت بر اساس نیاز شرکت تراکتورسازی و مطابق با استانداردها و مشخصات فنی شرکت مادر تولید و عرضه می‌شود. بعضی از قطعات تولیدی این شرکت بعنوان قطعات یدکی در بازارهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در مورد نویسنده این مطلب